Komiks v práci s mládeží
Existuje několik způsobů, jak začlenit komiksovou kresbu a vyprávění do různých typů aktivit a k různým tématům. Jde od jednoduchých her na seznámení a ztrátu ostychu ve skupině, po zpracování složitějších témat.
Existuje několik způsobů, jak začlenit komiksovou kresbu a vyprávění do různých typů aktivit a k různým tématům. Jde od jednoduchých her na seznámení a ztrátu ostychu ve skupině, po zpracování složitějších témat.
Při použití metody Photovoice účastníci a účastnice pořizují fotografie, aby upozornili*y na svůj subjektivní pohled na zadanou otázku. Tyto fotografie pak zprostředkovávají publiku jejich myšlenky, pocity a emoce ohledně konkrétního společenského problému.
Metoda, jejímž cílem je obvykle budování dialogu, zpracování a hledání vlastní identity nebo podpora aktivní účasti ve společnosti. Účastníci a účastnice aktivit zároveň rozvíjí kreativitu, kompetence v oblasti digitálních technologií, rozvíjí ale i schopnost spolupráce či sebeřízení – záleží jen, jak se metoda pojme.
Improvizační hry pomáhají stmelit skupiny, mají ale také pozitivní vliv na posílení sebevědomí a rozvoj kompetencí mladých lidí, např. kreativitu a řešení problémů.
Otevřený skupinový dialog vyžaduje od všech účastníků postoj otevřenosti, respektu a empatie. Poradní kruh stanovuje hrstku pravidel, postupů a zásad, které tento stav mysli podporují a pomáhají zajistit plynulý, poutavý a skutečně participativní proces sdílení, který je pro účastníky inspirací a přináší nové náhledy a myšlenky.
Gamifikace je používání herních prvků v neherním kontextu. V dnešní době pomáhá zvýšit účast a zapojení účastníků a účastnic aktivit. Kromě herních prvků může gamifikace znamenat také využití herního designu a/nebo herních mechanik ve vzdělávacích aktivitách. Gamifikace aktivit pomáhá přeměnit “nudný zážitek” na zážitek, který je pohlcující, zábavný a účastníci*ice se z něj hodně naučí.
Cílem metodiky je podpořit kreativitu účastníků a účastnic skrze vytváření příběhů o transformaci, které mají pozitivní účinek na publikum (či další účastníky a účastnice). Tento účinek může být emotivní nebo může změnit chování publika.