Lovení mrchožroutů pomocí her
ACTIONBOUND
Autor: Olga Kuczynska
- Kdy ji můžete použít: když chcete uspořádat poutavou aktivitu na hledání pokladu, která propojí skupiny a podpoří spolupráci na základě jakéhokoli obsahu
- Potřebný čas: od 15 minut do 1 hodiny a více
- Kolik lidí se zapojí: tato aktivita nemá skupinové omezení; lze ji organizovat po týmech, tedy alespoň 2 týmy po 2,3 účastnících
- Cílová skupina: libovolné skupiny
- Kde: na jakémkoli místě, ve školicí místnosti i venku
- Potřebné materiály: vhodný prostor pro cvičení, stažená aplikace
Popis metody a její historie:
Actionbound je aplikace pro hraní digitální a inteaktivní varianty lovců pokladů, která vede žáka po cestě objevování. Program doslova rozšiřuje naši realitu tím, že zlepšuje interakci lidí v reálném životě při používání jejich chytrých telefonů a tabletů. Digitální lov na mrchožrouty může fungovat téměř v každé třídě a umožňuje žákům spolupracovat s vrstevníky a smysluplně uplatnit to, co se naučili.
Odkaz na návod
Přejděte na webové stránky https://en.actionbound.com a zaregistrujte se. Actionbound nabízí mnoho výzev, které můžete přidat – na základě nalezení místa s QR kódem, který je třeba naskenovat, pořízení fotografie nebo videa, zodpovězení kvízových otázek atd. Můžete se rozhodnout, zda přidělíte časový limit, nebo ne.
Vytvořte si plán úkolů podle svých potřeb a vyzkoušejte jej v aplikaci, kterou si musíte nejprve stáhnout. Po otestování přidejte potřebná vylepšení a můžete ji začít používat!
Chcete-li nechat své týmy hrát, stáhněte si z webových stránek QR kód a po dokončení můžete promítnout výsledky a oslavit vítěze.
Autoři/ky
Popis metodiky je založen na článku zpracovaném Sergio Gonçalvesem v publikaci Developing Youth Work Innovation. Tento e-handbook byl vytvořen v projektu Future Labs. Erasmus+, KA2, 2019. Publikaci vydala Humak University of Applied Sciences, Finsko.
Editace české verze textu: ANEV.